Sjukt Stolt!

Är sjukt stolt över mig själv! igår var det ju Nybörjar Kurs som jag är hjälptränare på och tävlings kurs som jag går på! :) Nybörjar kursen består av nio eller tio st som har olika hundar, väldigt intressant faktiskt! jag kommer knapt ihåg några namn men jag kan säga lite iaf!
Det var en Jacktlabbe som var med, en ganska stark hund, Elsa heter hon. Hennes förare var en tio-årig tjej som bara hängde med hunden, till och med jag som är van vid starka hundar flög efter! men i övrigt en riktigt trevlig hund! hon ville inte riktigt hoppa när det var large höjd så hon hoppade medium höjd.
sedan var det två chihuahuaor, en tik och en hane. dom kom från samma ställe typ. den ena föraren kan inte varit mer än 8-9 år och den andra ca 40 år. väldigt trevliga och fina hundar!
en shetland sheepdog som var rädd för pinnen på hindret. ägaren är 15 år och riktigt positiv och frammåt!
det var två vita terrier oxå, ingen aning om ras. en av varenda kön! speciella små hundar de med! vet inte så mycket om dem!
två blandraser var det med. två tikar, ducktiga hundar var det.. ingen aning om mer om dem...
en pumi och en dvärgsnowser(stavning) två hannar som var väldigt frammåt!
jag och våran förra hund
min kurs som jag gick på med siri har jag ingen kommentar på! ;)
idag red jag båda hästarna! STolt som fan! red Flinga för första gången ensam på ridbanan! hon var riktigt fin! väldigt  stressad men det var ju inte så konstigt! Maxi var riktigt fin! hon var mjuk och rörlig! fattade tillochmed rätt galopp i båda varven! hon galopperade på volter och samlad galopp, samlad trav osv.. på slutet tog vi några skutt och det var apmysigt! min pollebus vart riktigt pigg, trots otroligt mycket snöande! fick tillochmed ta av mig glasögonen för att kunna se! tränade nu ikväll med två hundar och det funkade apbra! både Tess och Siri var duktiga! slög mitt rekord på rundbanan med! vi klarade 28 hinder på 30s! skall nog sova snart.. skola imorgon! blir att spela lite nya spel på mobilen..
//matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0