Älskade Fina Maxi!

sörry för bad update, men jag hinner inte riktigt alltid... och det har varit mycket nu dom senaste dagaran!
Jag har iallafall stukat foten som ni sett och fick inte rida varen måndagen eller söndagen.. I tisdags kunde inget hålla mig ifrån att rida och mamma hade köpt en stödskena för ankeln som jag kommer ha när jag rider, idrottar och kör Agility, den är riktigt bra skall fixa en bild på den! så i Tisdags satt jag upp barbacka på åkern där dom går och hon gick osm en sagohäst! finingen gick på tygeln, lite lång i kroppen men annars jettefint! så nöjd!
Red henne idag med och lika undebar var hon idag i mörkret. dock var hon ganska het på 'travrundan' menn annars rörlig och fin! kanske höra med melica om hon vill jobba med oss på lördag...
ja, jag äslkar att ladda upp bilder!
i måndags var det lite dystert på gården då vi hade en Kviga som kalvade och vi fick dra ut den, ett par timmars arbete för att få en död lite bäbis. kostade gjorde det med eftersom vi fick ringa vetrinär... men våran hinkkalv vart glad då hon fick en fostermamma! som den kalven diade! nu mår både ko och fd hinkkalv bra och gillar varandra, och jag har sett ännu en kalvning med ett lyckligt slut trost dödsfall! snart är det fler kalvningar och lamningar börjar snart... bor man på bondgård så är det mycket at göra när det är sådanna perioder...
så kan det gå..
till alla er tjejer och killar där ute som tänker bli bönder.. ni skall någon ledig stund få höra hur hårt det kan vara! men tills dess får ni njuta av en lite bildbomb från flasklammen 2009 som bodde i vårat kök och sedan i källaren...
Siri, jag och Cia
Tusse, Fredrik och Bä
bä och jag! miss her a lot!
/matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0